./index.php?sid=03736cac956a14ab1a6159bdd600f579CSIPS




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: poniedziałek, 7 czerwca 2010, 13:22 
Offline
gen.
gen.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 września 2005, 13:25
Posty: 3841
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
"Przy organizowaniu lotu Tu-154 złamano prawo"

- Przy organizowaniu lotu polskiego Tu-154M, który 10 kwietnia rozbił się pod Smoleńskiem, złamany został Kodeks Powietrzny Federacji Rosyjskiej - powiedział Walerij Szełkownikow, ekspert od bezpieczeństwa lotów z Rosji, w wywiadzie dla "Russkij Newsweek"

- Jeśli zagraniczny samolot ląduje na rosyjskim lotnisku wojskowym, to zgodnie z Kodeksem Powietrznym FR na jego pokładzie powinien być rosyjski nawigator naprowadzania - oświadczył Szełkownikow. - W tym wypadku nie dopełniono tego wymogu - dodał.

Zdaniem eksperta. niektóre fragmenty opublikowanego w zeszłym tygodniu w Polsce stenogramu rozmów w kabinie pilotów Tupolewa świadczą o próbie wywarcia presji na załogę. Jako przykład podał wypowiedziane o 8.38.02,2 przez nierozpoznaną osobę słowa: "Wkurzy się, jeśli jeszcze (niezr.)".

Inny ekspert od bezpieczeństwa lotów, z którym rozmawiał "Russkij Newsweek", a który jednak zastrzegł sobie anonimowość, uważa nawet, że "z 50% prawdopodobieństwem można przyjąć, że w fotelu II pilota siedział dowódca Sił Powietrznych (generał Andrzej Błasik).

Według eksperta, świadczy o tym wypowiedziane o 8.34.43,4 przez nierozpoznaną osobę słowo: "Podwozie". "Słowo to wypowiada zwykle osoba zajmująca fotel II pilota. Właśnie on wypuszcza podwozie przy lądowaniu" - powiedział anonimowy ekspert.

Stenogram z kokpitu polskiej maszyny prezydenckiej mieli komentować rosyjscy piloci w niedzielę, w głównym wydaniu magazynu informacyjnego "Wiesti" państwowej telewizji Rossija. Krótki zwiastun tego materiału stacja kilkakrotnie nadała w sobotę. Przytoczono w nim nie wymienionego z nazwiska pilota, w którego opinii "pasażerowie kierowali załogą".

Materiału tego jednak nie nadano. Rosyjska TV nie wyjaśniła powodów zdjęcia go z anteny.
Źródło

_________________
The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Guns kill people... Spoons make them fat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 czerwca 2010, 13:48 
Offline
ppłk.
ppłk.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 22 lutego 2009, 20:48
Posty: 1085
Lokalizacja: Kraków
Czytając ten artykuł to nasuwają mi sie pytania. Czy na pokładzie samolotu Tuska był ktoś taki to, czemu nie pojawił się sie na pokładzie samolotu prezydenta? Czy możliwe jest to, że nasi piloci odmówili pobytu kogoś takiego?

_________________
لائوس


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:40 
Offline
chor.
chor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 11 września 2007, 13:59
Posty: 263
Lokalizacja: Olsztyn
Zapewne przepisy sobie a praktyka sobie..... martwy przepis, "zamawiać" takiego nawigatora z dostawą na lotnisko startu? Lądować w FR i brać na pokład (i to na cywilnym lotnisku bo na wojskowym nie można...)
Taki typowy dupochron... :bad:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:50 
Offline
gen.
gen.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 września 2005, 13:25
Posty: 3841
Lokalizacja: Gdańsk
Krótko po katastrofie ktoś mówił, że do niedawna zawsze był rosyjcki nawigator na pokładzie, ale od jakiegoś czasu zaprzestano tej praktyki... Nie pamiętam od kiedy... pół roku? rok? Jak ktoś dociekliwy może pogrzebać w starych artykułach :)

_________________
The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Guns kill people... Spoons make them fat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 7 czerwca 2010, 20:56 
Offline
st. chor. szt.
st. chor. szt.

Dołączył(a): poniedziałek, 10 października 2005, 17:50
Posty: 320
Lokalizacja: Polska
Foka chyba się mylisz.
W czasach PRL - u podczas nawet cywilnych przelotów LOt - owskich zawsze na pokładzie samolotu operował nawigator zza Buga. To była konieczna konieczność i tyle. Ale tylko podczas przelotów nad Uralem i nad stepami gdzie były strategiczne wojskowe instalacje. Spotkałem się tylko ze słyszenia że jeszcze na początku lat 90 - tych LOT Cargo prosił stronę Rosyjską o takiego "desantowca" na pokład jedynego już wtedy An - 12 latającego w rodzimych barwach na przelot EPWA - UTTT (?) - EPWA z ładunkiem dla nowo powstałej placowki dyplomatycznej.
Ale ile w tym prawdy i jak to się skończylo. Nie mam pojęcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 8 czerwca 2010, 11:41 
Offline
gen.
gen.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 września 2005, 13:25
Posty: 3841
Lokalizacja: Gdańsk
Chyba jednak się nie mylę: http://specops.com.pl/forum/topics19/pi ... vt7994.htm

_________________
The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Guns kill people... Spoons make them fat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 9 czerwca 2010, 19:26 
Offline
st. chor. szt.
st. chor. szt.

Dołączył(a): poniedziałek, 10 października 2005, 17:50
Posty: 320
Lokalizacja: Polska
Ale z tego co ma kontakt z lotnikami - to nawigator miejscowy - to był raczej dobry zwyczaj. Coś jak na drodze : ja Cię wpuszczam przed siebie, Ty mi dziękujesz. I tak samo jak na drodze również w lotnictwie ten "dobry zwyczaj" odchodzi w siną dal.

Przypominam jedynie że podczas jednego z pierwszych lądowań na lotnisku cywilnym we Wrocławiu i chyba też w Krakowskich Balicach prowadzonych na C - 17 na wieży byli amerykańscy nawigatorzy którzy wcześniej "pomierzyli" to lotnisko a "na żywo" naprowadzali te samoloty.

Zresztą, teraz to jest już tylko spychologia stosowana, czyli to co w naszym kraju istnieje od jego początków. Jednostki które umieją przyjąć na siebie odpowiedzialność jest tak mało jak prostytutek - dziewic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 22 kwietnia 2015, 07:31 
Offline
szer.
szer.

Dołączył(a): środa, 22 kwietnia 2015, 07:25
Posty: 1
http://www.leather4sure.us/


Ostatnio edytowano poniedziałek, 21 listopada 2016, 07:07 przez momal, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: niedziela, 23 października 2016, 15:35 
Offline
szer.
szer.

Dołączył(a): niedziela, 23 października 2016, 15:31
Posty: 1
Jednostki które umieją przyjąć na siebie odpowiedzialność jest tak mało jak prostytutek - dziewic.

Genialne porównanie ^^ Pozdrawiam
http://tabletki-odchudzajace.eu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: środa, 18 października 2017, 11:12 
Offline
szer.
szer.

Dołączył(a): środa, 18 października 2017, 11:11
Posty: 1
Bardzo ładnie to okresliłeś kolego.
____
http://www.castingi.net/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: racja
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2018, 13:33 
Offline
szer.
szer.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 stycznia 2018, 21:34
Posty: 2
Lokalizacja: Polska
mysle ze moge sie zgodzic :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2018, 16:05 
Offline
szer.
szer.

Dołączył(a): wtorek, 10 kwietnia 2018, 13:55
Posty: 1
A czy wiecie, że na http://plexinawymiar.pl/ jest naprawde ciekawy wybór plexi? Jeśli nie to koniecznie wejdźcie sobie na tą stronę i zapoznajcie się z tą wiedzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: piątek, 4 maja 2018, 10:49 
Offline
szer.
szer.

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2018, 10:45
Posty: 5
Moim zdaniem żadne prawo nie zostało złamane w Smoleńsku

________________________________
http://www.e-sejfy.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL