./index.php?sid=fd5b464f1581685cc7935bef57edcea4CSIPS




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Technika jazdy
PostNapisane: czwartek, 8 lutego 2007, 19:53 
czołem.

Nie wiem czy nie wchodzę za głęboko tym tematem, ale jeśli tak - usunąć go.

Czy macie jakieś spostrzeżenia (może ktos z branży - Mały?) nt. samej techniki jazdy, co się robi przy jakiej prędkości, jak operować pedałami, kierownicą, balansem wozu... Oczywiście przy sytuacjach awaryjnych.

Jak obrócić auto jadąc do przodu o 180* i dalej, w miarę nie tracąc prędkości jechać do tyłu - i odwrotnie?

a)przednionapędowy (w odniesieniu do np. wojewodów i i ch kierowców)
b)tylnonapędowy
c)4x4 - tu musi być chyba ogromna moc..

Jak brać szybko ciasne zakręty - Wasze uwagi, spostrzeżenia, przestrogi?

Na co jeszcze powinen zwrócić uwagę kierowca?
pozdro, Rash.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 8 lutego 2007, 21:52 
Offline
chor.
chor.

Dołączył(a): sobota, 14 października 2006, 23:43
Posty: 271
Lokalizacja: Gdańsk
Co do obracania samochodu o 180 i dalej jazdy tyłem bez wytracania prędkości... Wszystko zależy od tego z jaką prędkością chcesz to zrobić. W zasadzie żaden z samochodów dostępnych "od tak" nie jest w stanie zasuwać na wstecznym szybciej niż jakieś 50-60 km/h czyli chcąc wykonać taki "manewr" nie możesz zaczynać go z wyższą prędkością (no może o 10-15km jeszcze tak) bo po obróceniu samochodu przy wyższej prędkości ustaleniu go "na sprzęgle" wbiciu wstecznego i zwolnieniu sprzęgła gwąłtownie zostanie wyhamowany a nawet mo że się posypać skrzynia.

W swojej "karierze" kierowcy mam kilka godzin wygłupów na koncie w tym obrócenie samochodu o 180 i jazda w przeciwnym kierunku (początek manewru na normalnej drodze jakieś 120km/h (samochód opel astra I) co do jazdy dalej na wstecznym to tylko kwestia poćwiczenia "stabilizowania" samochodu na "luzie" tak żeby spuścić go z hamulców w odpowiednim momencie. A potem podpracie go wstecznym i silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 8 lutego 2007, 23:21 
Offline
ppłk.
ppłk.

Dołączył(a): piątek, 25 marca 2005, 14:28
Posty: 1021
Lokalizacja: z Polski
Pewna sugestia nie wnosząca nic do tematu ale bardzo ważna... Jeśli ktoś to przeczyta, to nie znaczy że ma próbować na publicznej drodze sorry za OT ale to jest forum i biorąc pod uwagę że nie wszystkie osoby są Dziadkami, forum jest ogolnodostepne i komus moze przyjsc taki głupi pomysł do głowy, to warto taka sugestie zamieścić: to że BOR to umie zrobić, to znaczy że Wy nie! "W terenie" zdrowy rozsadek najważniejszy..

_________________
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 00:03 
Offline
sierż.
sierż.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 maja 2005, 13:39
Posty: 140
Lokalizacja: Ciechanów
Smieszny temat.
Rash - wez auto przednio i tylnonapedowe, pozniej AWD, a pozniej SAWD i po prostu jedz na jakis plac. Nikt Cie nie nauczy tego piszac. Zobacz jak przenosi sie masa przy wchodzeniu w zakrety, co to jest nad i podsterownosc, jak sie hamuje lewa noga i do czego to sluzy, pocwicz prace rak na kierownicy, etc etc...Dlugo tak mozna.
Badz gotow na wydatki, bo np przy wejsciu w nawrot, kiedy wbijasz jedynke, pewnie kilka skrzyn pojdzie, zanim sie nauczysz.Pocwicz takie podstawy.
Pozniej zapisz sie na SJS.
Na koniec dopiero mysl o wystepowaniu zagrozenia. Co do Twojego pytania, nie warto tracic czasu na nauke rzeczy przydatnych tylko do szpanowania przed kolezankami z klasy i na pokazach dla VIPow.
Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki za postepy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 09:14 
Offline
gen.
gen.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 września 2005, 13:25
Posty: 3841
Lokalizacja: Gdańsk
m4a1 napisał(a):
to że BOR to umie zrobić, to znaczy że Wy nie!
Taaaa... rpzypomnij sobie jak został skasowany ostatni X5 BORu ;)

_________________
The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Guns kill people... Spoons make them fat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 11:57 
Offline
chor.
chor.

Dołączył(a): sobota, 14 października 2006, 23:43
Posty: 271
Lokalizacja: Gdańsk
No i jak juz próbowac na placu to proponuje cos baaardzo niskiego i szerokiego ;) Co do terenówek 4x4 (nie subaru ale TERENÓWEK) nie próbuj tak długo az nie będziesz potrafił wszystkiego na jednonapędowych osobówkach bo dośc łatwo sie wywracają ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 12:03 
Najrozsądniejsze to zwrócenie się do jakiejś szkoły doskonalenia jazdy. Kursy nie są drogie, a auta ICH, co niewątpliwie jest ważne ;).

Inne rozwiązanie - zapytaj na stronach związanych z rajdami. A jeżeli potrzeba ćwiczenia samodzielnego jest u Ciebie bardzo mocna, to wal na priv. Dam Ci namiary na mojego brata, rajdowy Mistrz Polski, więc pewnie coś podpowie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 12:04 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2004, 03:05
Posty: 7378
Lokalizacja: Gdynia
Niedawno była 750 e32 w pancerce do wzięcia za 10 000 PLN (czyli za darmo) w Katowicach, dobry temat do nauki ;-)

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2125002


Samochody maja tylko napęd na tył, reszta jest nieporozumieniem, pomijając 4WD / Quattro
etc.

Forum to raczej bardzo kiepskie miejsce żeby sie czegos nauczyć - zapisz sie na profesjonalny kurs - najlepsze szkolenia prowadzi BMW, na ich stronie głównej jest info,


K.

_________________
SPECOPS
FIRST TO FIGHT

https://www.facebook.com/SPECOPS.POLAND


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 12:11 
Offline
sierż.
sierż.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 maja 2005, 13:39
Posty: 140
Lokalizacja: Ciechanów
Kangur - nie lekcewaz mocy dobrej oski ;)

thor_ - subaru sie nada przy ogarnianiu napedu na wszystkie kolka. Choc wiadomo, ze terenowka, to to nie jest jesli mowa o foresterze ( ale do tego grona jesli idzie o seryjne samochody, to poza defenderem, land cruiserem i G klasa ciezko cos zaliczyc ).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 12:21 
Offline
kpt.
kpt.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 17 kwietnia 2005, 14:21
Posty: 633
Lokalizacja: NYC
landcruiser kiedys byl terenowka, juz nie jest, to zwykly suv teraz

_________________
Have a character instead of being character.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 12:22 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2004, 03:05
Posty: 7378
Lokalizacja: Gdynia
jest wiele fajnych aut.

Jakie sluzby na świecie używają Subaru?


95% rynku ma S600.

Auta ktore sie nadaja do CPP:

Seria 7: 750 i 760
X5
G-klasa 400
ML 400
S500
S600
A8 4.2+
toyota Land Criuiser 4.2+
Rolls Royce
Defender 110

Nie mowmy tylko o tym czym jeżdza amerykanie.

90% procent prezydentow jeżdzi S600 albo 760.

wystarczy wejsc na strony firm robiących profesjonalne samochody opancerzone i zobaczyc co maja w ofercie.

K.

_________________
SPECOPS
FIRST TO FIGHT

https://www.facebook.com/SPECOPS.POLAND


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 12:52 
Offline
gen.
gen.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 września 2005, 13:25
Posty: 3841
Lokalizacja: Gdańsk
Kangur napisał(a):
Auta ktore sie nadaja do CPP:

Seria 7: 750 i 760
X5
Co ciekawe X5 ma opancerzenie o kilka klas gorsze od 7mek. Sam sie zdziwiłem, ale to fakt. Mowa oczywiście o opancerzeniu z BMW, a nie zewnętrznej firmy.

_________________
The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Guns kill people... Spoons make them fat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 12:58 
Offline
sierż.
sierż.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 13 maja 2005, 13:39
Posty: 140
Lokalizacja: Ciechanów
Cytuj:
Jakie sluzby na świecie używają Subaru?

Zadne ! Ten samochod jest na to po prostu za maly, zbyt plastikowy i "wisniacki". Wot cala filozofia. Co nie znaczy, ze S600, czy X5 maja lepsze wlasciwosci jezdne. Odpowiadalem na pytanie dotyczace techniki jazdy, a nie uzycia tego auta w CPP, czy do lansu.

Co do X5 i ML, to zaznaczmy, ze to samochody typowo szosowe. Atrakcyjne z racji wagi i ilosci miejsca, ale z terenem nie maja nic wspolnego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 17:10 
Crazy_Ivan napisał(a):
Kangur - nie lekcewaz mocy dobrej oski ;)

thor_ - subaru sie nada przy ogarnianiu napedu na wszystkie kolka. Choc wiadomo, ze terenowka, to to nie jest jesli mowa o foresterze ( ale do tego grona jesli idzie o seryjne samochody, to poza defenderem, land cruiserem i G klasa ciezko cos zaliczyc ).


Patrol, Pajero, Discovery, Opel Monterey.


Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Na pewno jak będę miał wolne 1500zł to się zapiszę na taki kurs, na razie pozostaje mi lotnisko i własny wóz.

pozdro, Rash.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 20:41 
Offline
chor.
chor.

Dołączył(a): sobota, 14 października 2006, 23:43
Posty: 271
Lokalizacja: Gdańsk
Dodam Isuzu Troopera ;) Sam takim jeżdżę i jeszcze mnie nie zawiódł w terenie ;) (aktualnie jest upośledzony bo skończył mu sie przedni napęd)

Prawda jest taka że Mercedes ML, BMW X3/5, nie tyle nie mają nic wspólnego z terenem co sa typowymi samochodami AWD a nie 4x4(4WD) Dlaczego nie wybiera się do "wożenia dupy" vipom Patrola, LC, LRa Defendera, Pajero itp? Bo to są samochody do jazdy w terenie a nie od siedziby ministerstwa pod kino/teatr i do domku. Nie mają odpowiednich "parametrów" typu przyspieszenie, prędkość max itd żeby dac szansę przeżycia w razie co na asfalcie miedzy blokami. Jest jeden samochód który łączy cechy terebnówki z tym wszystkim co dają BMW i Mercedesy "vipowskie" to LandRower RANGEROVER. Ale niestety też jest "obciążony genetycznie" ryzykiem łatwego "dacha" przy zbyt agresywnej jeździe w zakrętach.

A co do Subaru Forestera dlatego go "wyłączyłem" bo nim tak łatwo się nie da przewrócić :)


Ostatnio edytowano piątek, 9 lutego 2007, 21:04 przez thor_, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 9 lutego 2007, 20:51 
Offline
gen. bryg.
gen. bryg.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 20 lipca 2006, 18:46
Posty: 2409
Lokalizacja: Polska
taki mały OT. Swego czasu CSS VIP organizował dobra kursy jezdy defensywnej

[ Dodano: 09-02-2007, 20:52 ]
Ba nawet w lutym ma się odbyć u nich takowy
www.szkolavip.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL