./index.php?sid=05bbd9f71d3bef86209005aad04cd282CSIPS




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 12 maja 2007, 10:18 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 kwietnia 2005, 23:15
Posty: 444
Lokalizacja: POLAND
Zastanowmy sie tylko nad tym co wczesniej napisalismy razem z koala. Uzycie kbk lub jakiegokolwiek granatnika jest wykluczone w sytuacji gdy zatrzymania dokonujemy w srodku miasta. Trafic z granatnika w jadacy pojazd czy ewentualnie stojacy na postoju nie jest wcale proste. Pamietajmy, ze priorytetem w dzialaniu jest zatrzymanie figurantow oraz bezpieczenstwo postronnych osob. Antyterrorysci nie moga walczyc w czasie jazdy, strzelac z granatnikow, spychac swoim autem i takie tam. Wystarczy, ze beda siedziec na ogonie auta, ktore maja zatrzymac i nawet jesli bandyci sie zorientowali czekac na dogodny moment. Podczas zatrzymania wysokiego ryzyka (HRA) pospiech nie jest wskazany, nalezy powoli, selektywnie doprowadzic do zatrzymania sprawcy lub jego poddanie sie.

_________________
specnazlodz.pl
Specnaz Łódź 2013
Gunfire 2013


Ostatnio edytowano sobota, 12 maja 2007, 10:19 przez Gubor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 12 maja 2007, 10:19 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2004, 03:05
Posty: 7378
Lokalizacja: Gdynia
opcje strzelania z RPG-7 moze skreślmy z listy, to nie Czeczenia.

jakie znaczenie ma pozycja włącznika centralnego zamka? bo nie do końca rozumiem....

piszesz ze "karki przeniosły się do Audi i to dobrze bo masz taki samochód" ...ok..nie rozumiem tego też....


Sądząc po szybkiej lekturze codziennych gazet, nie wydaje sie ze wydatek 1.2 -1.5m PLN przeraził by kogokolwiek poważnie zainteresowanego bezpieczeństwem.

Nie chodzi o to jaki wóz wytrzyma co (Funkcjonariusze maja ograniczoną gamę uzbrojenia, o doborze amunicji nie wspomne) Chodzi o sam fakt braku procedur i trenowania "opcja pancerka"

Standardowy gangstrer widząc policję, wyłącza silnik, wyrzuca kluczyki i kładzie się na ziemi.
Potem z aresztu dzwoni do Singermann und Stoltzmann i wychodzi po 3 miesiącach za kaucją, więc się z nikim szarpać nie będzie bo to nie ma sensu z taktycznego punktu widzenia.

natomiast kilku desperatów, oddalających się na przykład z miejsca napadu na konwój / bank, poruszających się opancerzonym samochodem (można kupić na allegro już za 10 000PLN) to inna sprawa. No a tak czytając informacje na forum i rozmawiając z ludzmi, dochodzę do wniosku ze nikt nie ćwiczy takiej opcji, pomijając już techniczne detale wariantów opancerzenia poszczególnych wozów.

_________________
SPECOPS
FIRST TO FIGHT

https://www.facebook.com/SPECOPS.POLAND


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 12 maja 2007, 10:24 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 kwietnia 2005, 23:15
Posty: 444
Lokalizacja: POLAND
Dokladnie! Kangur ma racje. W tej chwili nie ma mozliwosci przetrenowania opcji "HEAVY" czy "PROTECT" natomiast w sytuacji wystapienia takiego pojazdu bedzie sie trzeba martwic. Moim zdaniem najwazniejsze jest aby takie auto zatrzymac (poprzez fortel a nie rozwiazanie silowe) a potem sie martwic jak wyjac kolesi ze srodka - mamy czas. Jedyny plus to taki, ze ze srodka nie zaczna do nas strzelac przez szyby lub karoserie.

Info prasowe:
Funkcjonariusze z łódzkiego CBŚ i Wydziału Kryminalnego Komendy Wojewódzkiej Policji w Łodzi udaremnili wojnę gangów w województwie łódzkim. Wczoraj po południu w zorganizowaną koło Poddębic blokadę wpadli czterej mężczyźni z tzw. grupy Popeliny w wieku od 23 do 59 lat (w tym sam 59-letni Edmund R.), którzy wybierali się do Łodzi walczyć z konkurencyjną grupą „Indianina”. Zatrzymani nie chcieli się łatwo poddać. Zabarykadowali się w luksusowym mercedesie i policyjni antyterroryści musieli wybijać szyby i wyciągać po kolei mężczyzn z pojazdu.

Tam byl samochod typu "PROTECT" wybijanie szyb zajelo troche czasu (zwyklym lomem i mlotem) ale w rezultacie bandyci zostali zatrzymani.

_________________
specnazlodz.pl
Specnaz Łódź 2013
Gunfire 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 12 maja 2007, 11:52 
Offline
kpt.
kpt.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 grudnia 2006, 22:11
Posty: 697
Lokalizacja: skątowni..
Witam

No nie wiem czy bandytka przesiadla sie z BMW na audi. Beta to wkoncu klasyka ganksterki w polsce :bad:

Jesli chodzi o zatrzymania wysokiego ryzyka to rzeczywiscie pragne zwrocic baczna uwage (jakie madre zdanie :cygareta: ) na to co napisal gubor. Nie ma po co sie spieszyc. Jesli dokonalismy zatrzmania pojazdu ktorym porusza sie figurant/ci to niech maja, pancerne auta my spokojnie bedziemy pracowac nad dobraniem sie do tego pojazdu. Sa lomy, mloty, diaxy, hyrdraulika. (wymienilem tu czysto przypadkowo).
Najwarznijesze jest zapewnienie sobie wzglednego bezpieczenstwa tym bardziej ewentualnym osoba postronnym. A strzelanie do czegokolwiek w miescie co jest w ruchu tym bardziej z RPG-7 nie jest dobrym pomyslem zapewniajacym wszystkim bezpieczenstwo. :zdziwko:

pozdrawiam

_________________
SKANDAL !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 12 maja 2007, 12:14 
Offline
gen. broni
gen. broni
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2005, 13:25
Posty: 3131
Lokalizacja: Wrocław
Ze 4 lata temu DEA całkiem przypadkowo u jedengo z gangów odkryła vana chałupniczo dopancerzonego. Chronił przed ostrzałem z bronik krótkiej i pm-ów a wyglądał jak zwykły dostawczy wóz. Tak że wóz opancerzony niekoniecznie musi być limuzyną i może dojść do przykrej niespodzianki w czasie realizacji.

Pozdr
Robal2pl

_________________
"Na świecie jest bardzo dużo różnej broni i bardzo mało tolerancji i to jest powód dla którego cała ta broń jest potrzebna" S.Bidziński


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 12 maja 2007, 12:36 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 kwietnia 2005, 23:15
Posty: 444
Lokalizacja: POLAND
Chcialbym podkreslic, ze problemem nie jest pancerny czy wzmocniony pojazd ale uzbrojeni bandyci. Problemem moze byc to w jaki sposob sa uzbrojeni (granaty, bron maszynowa, duza ilosc amunicji). Moim zdaniem lepiej zeby jechali pancernym samochodem niz zeby przesiedli sie do autobusu miejskiego. Wbrew pozorom auto opancerzone nie jest twierdza nie do zdobycia.
Coprawda temat z filmu :) ale wyobraznia zadzialala.
http://www.youtube.com/watch?v=_8Mz3StoA-g

A w formie anegdoty obejrzyjcie ten filmik :)
http://www.youtube.com/watch?v=QmzCALQf ... ed&search=

_________________
specnazlodz.pl
Specnaz Łódź 2013
Gunfire 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 12 maja 2007, 14:59 
Jeśli chodzi o system blokowania dzwi to jest to moja odpowiedz pytanie postawione w wątku przewodnim.Określenie,że BMW jest samochodem dla gangsterów jest moim zdaniem bardzo krzywdzące dla marki i właścicieli tych aut.
Mowa jest tu o modelu 750 wiec topowej wersji E38 lub prawie topowej E65.Jeśłi pancerka to E38 w tej wersji silnikowej.Auto to naprawde jest bardzo cieżko zatrzymać wbrew woli kierowcy.Wiadmo,że nikt nie bedzie robil dzikiego zachodu na ulicach miasta i strzelał do jadącego auta, ale gdzieś to auto jedzi.Jeśli wyjedzie za miasto to można tam zorganizować blokade i zatrzymać pojazd lub w miejscu docelowym do którego jedzie.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 28 maja 2007, 19:46 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 kwietnia 2005, 23:15
Posty: 444
Lokalizacja: POLAND
http://fakty.interia.pl/fakty_dnia/news ... ne,1083578
W ramach ciekawostki.

_________________
specnazlodz.pl
Specnaz Łódź 2013
Gunfire 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 28 maja 2007, 20:26 
Kilka pytań do tego materiału:

1) co to za wybuszki wybuchały na początku? i gdzie? Z tyłu, za samochodem? Psychologia?

2) Dlaczego bandyty były wyjmowane po kolei a nie naraz? Bezpieczniej?

3) Czy tam była jedna osoba, która wyciągała i kuła - a reszta pozostawała przy swoich "celach" z początku akcji? Tak wnioskuję, bo jeden z AT brał kajdanki od kolegi - swoje już użył zapewne.


Na początku jest BMW serii 3, a pod koniec filmu przetrzepują Audi A6 - raz.

Jest fajne cięcie na początku filmu - pominięto moment samego wydobywania kierowcy ;-) jak ktoś wie dlaczego co to niech wie ;-) - dwa.

Więcej ciekawostek nie baczyl ja, poza tym, jak łądnie skamlą te nakoksowane łyse pały :-) i jak romantycznie siedziało się jednemu z nich w VW zielonym z 1policjantem, słuchając cichutko grającego radia...taka chwila zadumy w ferworze dzisiejszego świata. Ciekawe czy przypadli sobie do gustu...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 28 maja 2007, 21:13 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 kwietnia 2005, 23:15
Posty: 444
Lokalizacja: POLAND
Rash napisał(a):
Kilka pytań do tego materiału:

1) co to za wybuszki wybuchały na początku? i gdzie? Z tyłu, za samochodem? Psychologia?

2) Dlaczego bandyty były wyjmowane po kolei a nie naraz? Bezpieczniej?

3) Czy tam była jedna osoba, która wyciągała i kuła - a reszta pozostawała przy swoich "celach" z początku akcji? Tak wnioskuję, bo jeden z AT brał kajdanki od kolegi - swoje już użył zapewne.

Na początku jest BMW serii 3, a pod koniec filmu przetrzepują Audi A6 - raz.

1) NIKO 9 BANG - dla odwrocenia uwagi i uzyskania przewagi taktycznej w postaci dezorientacji przeciwnika.
2) Aby nie bylo haosu - najwazniejsza jest dominacja pojazdu i przejecie kontroli nad samochodem i jego wnetrzem (sytuacja z hamulcem recznym) a nie szybkosc wyciagniecia bandytow.
3) Prawdopodobnie tak, byc moze bylo dwoch.

BMW serii 3 - jedna grupa, Audi A6- druga grupa wyjasnione bylo w tekscie informacyjnym przy filmiku (ja podalem link do samego filmiku).

_________________
specnazlodz.pl
Specnaz Łódź 2013
Gunfire 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 29 maja 2007, 09:32 
Offline
sierż.
sierż.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 28 października 2006, 15:00
Posty: 148
Lokalizacja: Południe...
Kangur napisał(a):
Pytanie kontrolne:

jaka jest procedura zatrzymania opancerzonego S600 / 750?

K.


Z tego co dobrze kojarze to albo kolczatka na domniemanej trasie przejazdu albo troche "jazdy ofensywnej"...Nie uderza sie raczej tam gdzie jest twarde,uderza sie raczej tam gdzie miękko...

_________________
Dekalog komandosa:
'Masz głowę i chuj to kombinuj'

Chor.Sztab.Kałużny


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 6 czerwca 2007, 23:46 
Offline
ppor.
ppor.

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 16:16
Posty: 368
Lokalizacja: Elbląg,Warszawa
Kangur napisał/a:
Pytanie kontrolne:

jaka jest procedura zatrzymania opancerzonego S600 / 750?

K.



mi sie nasowa scena z filmu RONIN zatrzymanie kolumny samochodow przy pomocy granatnika... nie kojaze co to bylo

_________________
w okopach nie ma niewierzacych..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 7 czerwca 2007, 12:05 
Offline
gen. broni
gen. broni
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2005, 13:25
Posty: 3131
Lokalizacja: Wrocław
HK69 i zdaje isę że Minimi też było w użyciu :)
Ale dawni temu ten film widziałem, mogę się mylić

Pozdr
Robal2pl

_________________
"Na świecie jest bardzo dużo różnej broni i bardzo mało tolerancji i to jest powód dla którego cała ta broń jest potrzebna" S.Bidziński


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 4 lipca 2007, 22:43 
Offline
st. chor.
st. chor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 maja 2005, 08:58
Posty: 284
Lokalizacja: Polska
Tragiczny błąd:
http://www.youtube.com/watch?v=aVIFOABe ... ed&search=

i ciekawy komentarz

Video from Franconia Police Cpl. Bruce McKay's cruiser shows him pepper-spraying the driver of a car he had stopped, turn away and walk off camera as the driver points a handgun out the window and at fires him. The police officer was shot and killed during this routine motor vehicle stop.
A passing motorist, ex-Marine Gregory W. Floyd. picked up the gun and killed the driver moments later.

Note on video: This reproduction is protected under fair use law for the purpose of criticism,comment,and/or reporting. Such use is non-commercial in nature, and all rights revert back to the original authors


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 4 lipca 2007, 22:57 
Offline
gen.
gen.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 września 2005, 13:25
Posty: 3841
Lokalizacja: Gdańsk
http://youtube.com/watch?v=bPMFHuJFeGI

_________________
The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Guns kill people... Spoons make them fat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 5 lipca 2007, 11:31 
Offline
ppor.
ppor.

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2005, 16:16
Posty: 368
Lokalizacja: Elbląg,Warszawa
scena zatrzymania kolumny: http://www.youtube.com/watch?v=JsDmRtxnVJc

_________________
w okopach nie ma niewierzacych..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 5 lipca 2007, 12:30 
Offline
gen. bryg.
gen. bryg.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 20 lipca 2006, 18:46
Posty: 2409
Lokalizacja: Polska
Tak to może od razu czołgiem wjedźmy.Panowie to dział o AT a nie partyzantach hezbollahu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Plan operacji
PostNapisane: niedziela, 30 grudnia 2007, 23:49 
Ja bym zrobił całą akcję tak:

1. Samochód AT zajeżdża drogę samochodowi z przodu i ekipa wychodzi standardowo otacza samochód krzycząc wg procedur.
W tym samym czasie!!!!- ważne żeby w tym samym czasie!!! Podjeżdża drugi samochód At z tyłu i Atek włazi na dach samochodu z tarczą kuloodporną (na której leży) i ma młotek do wybicia szyb, i teraz jeżeli sprawcy nie chcą się poddać to mogą strzelać w dach samochodu ale gościa nia zabiją bo leży na tarczy, ten gościu wybija szybę leżąc na dachu a szkło jest dodatkowym elementem obezwładniającym a jak już wybite szyby no to dalej drzwi otwierają i wyciągają z samochodu. Podzielcie się zastrzeżeniami co do tego planu. Tych "nieleżących na dachu" można jeszcze wyposarzyć w mosberga, którym by przebili opony jako dodatkowy element zastraszający.

[ Dodano: 30-12-2007, 23:55 ]
7) Strzałem ze strzelby wpuszczamy do środka CS

A najpierw trzeba szybę wybić, czy nie? Nie odbije się ten CS?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 31 grudnia 2007, 00:00 
Offline
gen. broni
gen. broni
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2005, 13:25
Posty: 3131
Lokalizacja: Wrocław
A o jaki samochód Tobie chodzi?
Beeme z początku wątku?
Mesia - pancerkę?
Czy cos innego?

Masz może rysuenk jak miało by wyglądać to leżenie na tarczy na dachu? :) A i nie zapomniej wyklarować jak wejść na dach z tą tarczą?

Wybacz, ale napisałes że masz 16 lat. Sorry ale wychodzi to z Ciebie co post. Nie chodzi o merytoryke tylko o zdolnośc do generowania klarownego przekazu informacji, czyli po ludzki - napisania zrozumiałego posta.

Pozdr
Robal2pl

_________________
"Na świecie jest bardzo dużo różnej broni i bardzo mało tolerancji i to jest powód dla którego cała ta broń jest potrzebna" S.Bidziński


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: no
PostNapisane: poniedziałek, 31 grudnia 2007, 01:49 
Sorry za niezrozumiały post. Samochody oba takie same- Woltzwagen AT. Wejść na dach ma od tyłu po bagażniku i położyć tarczę na dachu (tak jak jest dach) i położyć się na tarczy. Tak żeby tarczą osłaniał ewentualne strzały napastników którzy siedzą w wozie (czyli pod sobą) dla mnie jest takie rozwiązanie najlepsze. Jeszcze z tym wywaleniem szyby.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 31 grudnia 2007, 09:39 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 4 kwietnia 2005, 13:06
Posty: 415
Lokalizacja: Otwock
Robalowi chodzilo o typ samochodu ktory zatrzymujemy, ale zakladam, ze chodzi Ci o bete (lub jakiegos innego zwyklego sedana) bo w koncu z mesiu-pancerce szyb sie tak latwo nie wybije.

Ogolnie wiem o co Ci chodzi, moze to nawet lepsze niz rzucanie sie na maske jednego z operatorow (juz nie pamietam czy to w tym watku bylo, czy gdzies inedziej wyczytalem). Ale... jesli samochod ruszy (nawet o metr ale gwaltownie) to automatem tarcza balistyczna a razem z nia funkcjonariusz AT elegancko zjezdzaja z samochodu, szczegolnie, ze tarcza swoje wazy, a gosc musialby jeszcze niesc ze soba cos skutecznego do wybijania szyb + caly osprzet.. i upadek nie bylby najprzyjemniejszy.

I mam jeszcze pytanie od siebie- na wielu filmikach AT/Strzelec/inne jednostki czy grupy rozwijaja sie w okol (ze wszystkich stron) samochodu zatrzymywanego, zawsze mnie to zastanawialo, bo w koncu ew. ogien AT z jednej flanki moze sie zle skonczyc dla operatorow stojacych z drugiej strony. Czy poprostu takie filmiki akurat ogladalem, czy ma to jakies zastosowanie... bo osobiscie uwazam, ze przynajmniej w poczatkowej fazie AT powinno sie rozwijac z jednej strony.. bo wtedy prawdopodobienstwo strzelaniny jest najwieksze.

_________________
"Boxing is like Christmas - it's better to give then to recive." (avatar jest moj, osobisty, prywatny ze mna samym; nikogo nie udaje, pod nikogo sie nie potrzywam- na wszelki wypadek =:-) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 31 grudnia 2007, 11:30 
Offline
gen. broni
gen. broni
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2005, 13:25
Posty: 3131
Lokalizacja: Wrocław
Żeby skończyć watek z tarczą (kolega chyba przebije patent na tarczę z lustrem ) to na logikę : wchodzący na dach będzie mógł być ostrzelany choćby przez tylną szybę , a że tarcza jest ciężka to wchodziłby powoli = dłuższy czas ekspozycji na ogień...

Co do okrążenia pojazdu, to chyba taki manewr obniża prawdopodobieństwo użycia broni przez bandziorów - psychologiczny efekt bycia okrążonym + zaskoczenie i szybkość działania. No i ogląd sytuacji w samochodzie jest pełniejszy bo z obu stron.

Pozdr
Robal2pl

_________________
"Na świecie jest bardzo dużo różnej broni i bardzo mało tolerancji i to jest powód dla którego cała ta broń jest potrzebna" S.Bidziński


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 31 grudnia 2007, 14:23 
Offline
kpt.
kpt.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 grudnia 2006, 22:11
Posty: 697
Lokalizacja: skątowni..
WItam

Tarcza na dachu to bzdura- za duzo moze rzeczy moze pojsc nie tak. Tak jak napisal fazzi gawaltowny ruch, w razie jakiej kolwiek sytuacji nie przewidzianej operator z dachu nic nie moze zrobic nic nie widzi, a do niego samego nie ma dostepu (innych opertaorow) w razie potrzeby ewakuacji. Przemysl ile jest sytuacji pozytwnych z danego pomysłu a ile negatywnych.


Jesli chodzi o temat ktory poruszyl fazzi to chyle czoła za spostrzegawczosc, i zadanie pytania ktore obecnie jest przedmiotem rozwazrzan taktycznych przy zastosowaniu roznych wariantow zatrzymania pojazdu. Ale o tym raczej nie powinno sie mowic.

pozdrawiam

_________________
SKANDAL !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 31 grudnia 2007, 15:19 
Offline
gen.
gen.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 września 2005, 13:25
Posty: 3841
Lokalizacja: Gdańsk
Robal2pl napisał(a):
Wybacz, ale napisałes że masz 16 lat. Sorry ale wychodzi to z Ciebie co post. Nie chodzi o merytoryke tylko o zdolnośc do generowania klarownego przekazu informacji, czyli po ludzki - napisania zrozumiałego posta.
O merytorykę też. Oj bardzo też.

A02MACIEK napisał(a):
Wejść na dach ma od tyłu po bagażniku i położyć tarczę na dachu (tak jak jest dach) i położyć się na tarczy.
Proszę o demonstrację ze zdjęciami, a najlepiej z filmem, jak to zrobić na poniższych przykładach:
1. Polonez Caro
2. Ford Mondeo kombi
3. Mercedes G

fazi napisał(a):
I mam jeszcze pytanie od siebie- na wielu filmikach AT/Strzelec/inne jednostki czy grupy rozwijaja sie w okol (ze wszystkich stron) samochodu zatrzymywanego, zawsze mnie to zastanawialo, bo w koncu ew. ogien AT z jednej flanki moze sie zle skonczyc dla operatorow stojacych z drugiej strony. Czy poprostu takie filmiki akurat ogladalem, czy ma to jakies zastosowanie... bo osobiscie uwazam, ze przynajmniej w poczatkowej fazie AT powinno sie rozwijac z jednej strony.. bo wtedy prawdopodobienstwo strzelaniny jest najwieksze.
Z samochodem jest ten problem, że zwykle ludzi w środku masz po obu stronach, więc musisz od razu wejść na obie strony. Jest to o tyle bezpieczne, że pasażerowie są dużo niżej niż policjanci i ew. otwarcie ognia nastąpi w dół, w miarę bezpiecznie dla osó za samochodem. Pewne ryzyko jest, ale cóż, taka praca.
Mi kiedyś pokazywano podejście z jednej strony z ubezpieczeniem na drugą, cóż, ma to swoje zalety i wady - jak wyżej.

_________________
The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Guns kill people... Spoons make them fat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: no
PostNapisane: wtorek, 1 stycznia 2008, 12:28 
Offline
kpt.
kpt.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 sierpnia 2006, 18:28
Posty: 746
Lokalizacja: Centrum
A02MACIEK napisał(a):
Sorry za niezrozumiały post. Samochody oba takie same- Woltzwagen AT. Wejść na dach ma od tyłu po bagażniku i położyć tarczę na dachu (tak jak jest dach) i położyć się na tarczy. Tak żeby tarczą osłaniał ewentualne strzały napastników którzy siedzą w wozie (czyli pod sobą) dla mnie jest takie rozwiązanie najlepsze. Jeszcze z tym wywaleniem szyby.


Rozumiem, ze sylwestrowy nastrój Ci się udzielił z takimi pomysłami? Wchodziłeś kiedyś w hełmie, kamizelce kuloodpornej, z bronią choćby przez niskie okno? Oczekujesz, że gość w klamotach z tarczą i młotkiem wbiegnie na dach samochodu (tylko po to, by walnąć młotkiem i okazało się , że szyby są pancerne)? Nie przeczę, że są się kilerzy, którzy mogą tego dokonać, ale to rzadkość w przyrodzie. Do tego dochodzi problem typu samochodu - najwyraźniej zupełnie przez Ciebie pominięty. Na to wszystko nakładam problem strzelania w kierunku "leżaka" przez gości ze środka i operatorów z zewnątrz oraz przekwalifikowanie "leżaka" na bobsleistę w chwili ruszenia samochodu. Już kleisz?

Co do ustawienia operatorów: proponuję klasyczną "L-kę". Oczywiście, ma plusy dodatnie i ujemne.

_________________
Watch your corner and bring your men back alive.
Kawaleria wciąż utrzymuje pozycje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: no
PostNapisane: wtorek, 1 stycznia 2008, 12:54 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 4 kwietnia 2005, 13:06
Posty: 415
Lokalizacja: Otwock
Zenith napisał(a):
Co do ustawienia operatorów: proponuję klasyczną "L-kę". Oczywiście, ma plusy dodatnie i ujemne.


wlasnie tez to mi sie wydaje najlepszym rozstawieniem... z przodu zajerzdza droge van AT, z tylu osobowka, z vana sie wysypuja od przodu i strony kierowcy w L-ke, jesli panowie w samochodzie sie poddaja, samochod zostaje otoczony i po kolei sie wyciaga. W tym czasie ktos ubezpiecza bagaznik i jak juz sytuacja jest opanowana (panowie leza na glebie) to otwarcia bagaznika przez jedngo z operatorow, drugi ubezpiecza. Co do vana z przodu i osobowki z tylu- jest to najlepsze bo z vana latwiej sie wysypac, jest ciezszy, wiec trudniej go ztaranowac i do tego zaslania widok kierowcy zatrzymywanego pojazdu, co moze dzialac psychologicznie (trudniej w glowie ustalic sobie plan ucieczki jesli nie widzisz drogi). Z tylu osobowy, bo jest odrazu ustawiony do poscigu w razie czego, takze wtedy gdy pasazerowie ktorych L-ka nie obejmuje chcieliby uciekac, osobowy moze szybko zajechac im droge. Swoja droga, podczas dojazdu do samochodu-celu, z vana lepiej mozna ogarnac sytuacje (podobno zlodzieje kradnacy samochody "na kolo" czesto uzywali chociazby renault kangoo, zeby miec lepszy przeglad sytuacji).

a teraz ide po kefirek albo kawe z cytryna...

_________________
"Boxing is like Christmas - it's better to give then to recive." (avatar jest moj, osobisty, prywatny ze mna samym; nikogo nie udaje, pod nikogo sie nie potrzywam- na wszelki wypadek =:-) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 stycznia 2008, 14:54 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 kwietnia 2005, 23:15
Posty: 444
Lokalizacja: POLAND
Aby zastosowac odpowiednia taktyke zatrzymania samochodu osobowego nalezy wiedziec w pierwszej kolejnosci w jakim celu zatrzymujemy ten pojazd. Inne rozwiazania taktyczne beda do sytuacji zatrzymania wysokiego ryzyka (HRA) a inne do sytuacji zakladniczej (HR). Rodzaj rozwiazania silowego okresli uzbrojenie przestepcow poczawszy od posiadania przez nich nozy poprzez bron maszynowa do MW oraz ilosc osob znajdujacych sie w pojezdzie i czy sa zakladnicy czy nie.

_________________
specnazlodz.pl
Specnaz Łódź 2013
Gunfire 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: no
PostNapisane: środa, 2 stycznia 2008, 15:52 
Offline
gen.
gen.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 września 2005, 13:25
Posty: 3841
Lokalizacja: Gdańsk
Zenith napisał(a):
Wchodziłeś kiedyś w hełmie, kamizelce kuloodpornej, z bronią choćby przez niskie okno?
Albo skakłeś z okna... ;-)

_________________
The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Guns kill people... Spoons make them fat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 stycznia 2008, 19:05 
Offline
gen. bryg.
gen. bryg.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 20 lipca 2006, 18:46
Posty: 2409
Lokalizacja: Polska
Cytuj:
Aby zastosowac odpowiednia taktyke zatrzymania samochodu osobowego nalezy wiedziec w pierwszej kolejnosci w jakim celu zatrzymujemy ten pojazd.

I jak w przypadku każdej "zasadzki"- gdzie go zatrzymujemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 stycznia 2008, 19:10 
Offline
gen.
gen.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 września 2005, 13:25
Posty: 3841
Lokalizacja: Gdańsk
broken_arrow napisał(a):
Cytuj:
Aby zastosowac odpowiednia taktyke zatrzymania samochodu osobowego nalezy wiedziec w pierwszej kolejnosci w jakim celu zatrzymujemy ten pojazd.

I jak w przypadku każdej "zasadzki"- gdzie go zatrzymujemy.
O i to jest ważne. W niektórych sytuacjach ta kontrowersyjna propozycja mogłaby się sprawdzić. Zatrzymać samochód z podejrzanymi pod jakimś blokiem, najwygodniej z balkonami, i z 2 piętra zrzucić tą tarczę kantem na dach. Myślę, że zadziała.

_________________
The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Guns kill people... Spoons make them fat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 stycznia 2008, 23:28 
Offline
kpt.
kpt.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 sierpnia 2006, 18:28
Posty: 746
Lokalizacja: Centrum
Lepiej zrzucić kowadło. W kreskówkach Warner Bros działało.

_________________
Watch your corner and bring your men back alive.
Kawaleria wciąż utrzymuje pozycje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 3 stycznia 2008, 00:23 
Offline
plut.
plut.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 października 2007, 15:50
Posty: 80
Lokalizacja: Kraków
Mnie nie zastanawia sposób dotarcia na dach z tarczą, lecz podstawowe zagadanienie: Po co?
Co do samego zatrzymania. Czy jest mi w stanie ktoś powiedziec jaka jest pocedura podejści operatorów do wozu?? dwóch z przodu dówch z tylu?? wyciągamy pojedynczo czy wszystkich na raz?? Za wszelekie info dzięki.
P.

_________________
Who Dares Wins
Si vis pacem para bellum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 3 stycznia 2008, 14:46 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 kwietnia 2005, 23:15
Posty: 444
Lokalizacja: POLAND
broken_arrow napisał(a):
Cytuj:
Aby zastosowac odpowiednia taktyke zatrzymania samochodu osobowego nalezy wiedziec w pierwszej kolejnosci w jakim celu zatrzymujemy ten pojazd.

I jak w przypadku każdej "zasadzki"- gdzie go zatrzymujemy.


Zgadza sie! O ile to mozliwe my zadecydujemy gdzie nastapi atak. Nalezy wybrac miejsce jak najbardziej wyizolowane lub spowodowac aby miejsce stalo sie wyizolowane.

[ Dodano: 03-01-2008, 14:58 ]
Czezwy napisał(a):
Co do samego zatrzymania. Czy jest mi w stanie ktoś powiedziec jaka jest pocedura podejści operatorów do wozu?? dwóch z przodu dówch z tylu?? wyciągamy pojedynczo czy wszystkich na raz?? Za wszelekie info dzięki.
P.

O jaka sytuacje Ci chodzi? Ilu figurantow oraz ewentualnie ilu zakladnikow? Jakie uzbrojenie figurantow? Czy posiadaja MW badz granaty? Czy samochod jest opancerzony? Czy wiedza o naszej obecnosci? Czy auto jest nadal w ruchu czy moze na postoju? Czy mamy mozliwosc blokowania auta z przodu? Czy juz strzelali do policjantow bezposrednio przed naszym rozpoczeciem dzialan?

To jest kilka istotnych pytan, ktore wplywaja na ustalenie taktyki ataku na samochod osobowy. Raczej nie dowiesz sie szczegolow. Poszukaj w necie roznych filmikow odpowiedz sobie na te kilka pytan i dopasuj do sytuacji sposob w jaki dzialaja operatorzy na filmie.

_________________
specnazlodz.pl
Specnaz Łódź 2013
Gunfire 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 3 stycznia 2008, 16:37 
Offline
plut.
plut.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 października 2007, 15:50
Posty: 80
Lokalizacja: Kraków
Okey. Czyli tak jak myslałem, nie ma jakiejś oólnej zasady tylko pełne dopasowanie w zależności od sytuacji.
P.

_________________
Who Dares Wins
Si vis pacem para bellum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 3 stycznia 2008, 17:18 
Offline
gen. bryg.
gen. bryg.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 20 lipca 2006, 18:46
Posty: 2409
Lokalizacja: Polska
A czy w taktyce może być inaczej ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 3 stycznia 2008, 17:35 
Offline
gen.
gen.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 września 2005, 13:25
Posty: 3841
Lokalizacja: Gdańsk
A jeszcze do tego - co jednostka to inna taktyka.
Gdzies w sieci krazyly filmiki, chyba z Czechami, gdzie podchodzac wrzuca do srodkA przez szyby kilkukilowe mloty.

_________________
The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Guns kill people... Spoons make them fat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 3 stycznia 2008, 17:40 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 kwietnia 2005, 23:15
Posty: 444
Lokalizacja: POLAND
Czezwy napisał(a):
Okey. Czyli tak jak myslałem, nie ma jakiejś oólnej zasady tylko pełne dopasowanie w zależności od sytuacji.
P.

Sa podstawowe procedury stosowane w zaleznosci od sytuacji. Rozwiazan taktycznych jest kilka nie mniej jednak sa one modyfikowane w zwiazku z konkretna sytuacja. Niestety forum nie jest miejscem na szczegolowe rozwiniecie tych watkow.

Mozna zrobic tak:
http://www.youtube.com/watch?v=1FacFT5a ... re=related

mozna tak:
http://www.youtube.com/watch?v=XgUTZBpRovc

a jesli troche sie wysilisz to tutaj mozesz troche ciekawych rzeczy sie dowiedziec:
http://www.officer.com/web/online/Opera ... es/3$28813

_________________
specnazlodz.pl
Specnaz Łódź 2013
Gunfire 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 4 stycznia 2008, 00:07 
Offline
kpt.
kpt.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 grudnia 2006, 22:11
Posty: 697
Lokalizacja: skątowni..
Pierwszy przykład pokazuje jak działa skandynawska policja- bez zbednego ryzyka ale sytuacja mniej dynamiczna (patrolowcy spokojnie poczekali na jednostke taktyczna)

Przykład angielski pokazuje jaka bronia jest pojazd w rekach desperata i jak w przypadku zatrzymania pojazdu sytuacja moze zmieniac sie dynamicznie. Totalny bark wyobrazni wjazd tam motorem. W Polsce takie zachowanie sprawcy spokojnie kwalifkowało by sie do uzycia bronii

Spokojnie mozna przeanalizowac błedy popełniane przez policjantów.
Cale szczescie ze tylko ten na motorze został pokiereszowany nikt wiecej

_________________
SKANDAL !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 4 stycznia 2008, 01:09 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 kwietnia 2005, 23:15
Posty: 444
Lokalizacja: POLAND
Dokladnie! Koala doskonale zauwazyl bardzo istotna rzecz. Jesli nie ma potrzeby to nie atakujemy pojazdu dynamicznie (podejscie/podjazd, wyciaganie). Samochod przeciez mozna "zrobic" z dystansu. Parcujemy na broni palnej a nie na wloczniach wiec jesli nie ma potrzeby to po co wogole podchodzic w bezposredni kontakt. Oczywiscie sa sytuacje, ktore tego wymagaja i to nawet bardzo.

_________________
specnazlodz.pl
Specnaz Łódź 2013
Gunfire 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 4 stycznia 2008, 08:33 
Offline
kpt.
kpt.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 13 sierpnia 2006, 18:28
Posty: 746
Lokalizacja: Centrum
W pierwszym filmie największe ryzyko ściągnął na siebie ten policjant, który stanął od strony kierowcy idealnie w jego polu widzenia i prowadził obserwację na boki, zamiast trzymać gościa "wzrokiem tygrysa", ew. stanąć bardziej z tyłu samochodu. W drugim - na widok motoru podjeżdżającego z tyłu zdążyłem pomyśleć tylko: "Ku.., nie tak, co on robi" i ...dup.

Ciekawy był za to artykuł, bo zwracał uwagę na jedną rzecz - inicjatywa musi być po stronie zatrzymującego i powinien ją wykorzystać tak, aby zminimalizować ryzyko i prowadzić sprawę w wygodny dla siebie sposób, to on wydaje polecenia i jest tu reżyserem.

_________________
Watch your corner and bring your men back alive.
Kawaleria wciąż utrzymuje pozycje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 4 stycznia 2008, 10:35 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 kwietnia 2005, 23:15
Posty: 444
Lokalizacja: POLAND
Zenith napisał(a):
Ciekawy był za to artykuł, bo zwracał uwagę na jedną rzecz - inicjatywa musi być po stronie zatrzymującego i powinien ją wykorzystać tak, aby zminimalizować ryzyko i prowadzić sprawę w wygodny dla siebie sposób, to on wydaje polecenia i jest tu reżyserem.

aok Pelna dominacja wnetrza pojazdu. Niekoniecznie trzeba od razu wyciagac.Pelna kontrola sytuacji. Wywarcie presji psychicznej na osobach zatrzymywanych w sytuacji HRA.

_________________
specnazlodz.pl
Specnaz Łódź 2013
Gunfire 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 4 stycznia 2008, 14:09 
Offline
gen. bryg.
gen. bryg.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 20 lipca 2006, 18:46
Posty: 2409
Lokalizacja: Polska
Co do drugiego filmu ?
Oni nie mają broni ? Dlaczego nikt nie strzelił ? staranował policjanta. Ba nie jednego. Trzeba było walić.
Zdesperowanego kierowcy nie sposób jest łatwo zatrzymać. Ignoruje wszystko i wszystkich. Wiem osobiście bo ostatnio miałem okazje gonić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 4 stycznia 2008, 14:14 
Offline
Site Admin
Site Admin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2004, 03:05
Posty: 7378
Lokalizacja: Gdynia
tak mi się wydaje że na tym filmiku gdzie taranują motocykliste to jest UK, więc jest szansa że milicja nie ma broni krótkiej, dlatego batonami starają się wywalić szybe...

wnioski są dwa:

- w oplu astra nie da się przebić przez zatarowany tunel - potrzeba S600 albo coś cięższego
- na służbie zawsze trzeba mieć klamkę - chociażby lewą, potem się dorobi kwity pod to jak było.

_________________
SPECOPS
FIRST TO FIGHT

https://www.facebook.com/SPECOPS.POLAND


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 4 stycznia 2008, 16:05 
Offline
gen.
gen.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 września 2005, 13:25
Posty: 3841
Lokalizacja: Gdańsk
A przede wszystkim należy nauczyć policjantów użycia batonów. Rozłożonym batonem to on se może, jak widać.

_________________
The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Guns kill people... Spoons make them fat...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 4 stycznia 2008, 20:07 
Offline
kpt.
kpt.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 grudnia 2006, 22:11
Posty: 697
Lokalizacja: skątowni..
Coz BA z tymi angolami ich bronia jest jakos dziwnie. Jedni maja inni policjanci nie. Wiem ze po londynskich atakach terrorystycznych zwiekszono ilosc policjantow wyposazonych BP.

Wlasnie w przypadku zatrzyman pojazdow sytuacja moze zmieniac sie bardzo dynamicznie, nie chodzi tylko o zachowanie sprawcy ale takze sytuacje na drodze (jest wiele czynnikow nie zaleznych od interwenujacych i od sprawcy ale od osob trzecich).

Dla mnie fachowcami w tej dziedzinie byli kiedys członkowie nie istniejacych juz grup przeznaczonych d/w z przestepczoscia samochodowa na terenie wawy i okolic gepard i moskit. Z tego co pamietam zatrzymywali bardzo duzo pojazdow z goscmi ktorzy zazwyczaj probowali uciekac (zlodzieje samochodow). Mailem okazje kiedys rozmawiac z z chlopakami z tych grup naprawde specjalisci w tej robocie.

_________________
SKANDAL !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 4 stycznia 2008, 20:51 
Offline
gen. broni
gen. broni
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2005, 13:25
Posty: 3131
Lokalizacja: Wrocław
Z tego co wiem, to od jakiegoś czasu wszystkie patrole Policji Metropolitalnej w Londynie (Scotland Yard) są uzbrojnone. W innych policjach brytyjskich jest jeszcze po staremu - standard to pałka + gaz + kajdanki a broń mają tylko patrole interwencyjne w których są dodatkowo przeszkoleni w użyciu broni policjanci. Z tym że w razie nagłej potrzeby broń może być wydana także innym "zwykłym" policjantom.

OT : ciekawia jest w Irlandii podobno. Prewencja broni nie nosi, ale kryminalni owszem...

Pozdr
Robal2pl

_________________
"Na świecie jest bardzo dużo różnej broni i bardzo mało tolerancji i to jest powód dla którego cała ta broń jest potrzebna" S.Bidziński


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 5 stycznia 2008, 12:46 
Offline
ppor.
ppor.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 kwietnia 2005, 23:15
Posty: 444
Lokalizacja: POLAND
Sytuacja zakladnicza. przestepca uzbrojony w granat.
http://www.liveleak.com/view?i=22a0e7b9cd

_________________
specnazlodz.pl
Specnaz Łódź 2013
Gunfire 2013


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 5 stycznia 2008, 14:16 
Offline
gen.
gen.
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 września 2005, 13:25
Posty: 3841
Lokalizacja: Gdańsk
Wygląda na jakąś Brazylię, tam się na bawią w dyplomację ;-)

_________________
The 2 loudest sounds in the world: A click when you expect a bang, and a bang when you expect a click.

Guns kill people... Spoons make them fat...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 98 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL